Pohár vínka alebo šálka kávy, človek zabalený v deke sedí v hojdacom kresle na terase, pozoruje okolitú prírodu a popritom pracuje na texte, ktorý práve dostal ako zákazku. Áno, toto je predstava o práci redaktora, spisovateľa aj copywritera. K prvým dvom povolaniam vám toho veľa asi povedať neviem, no k tomu tretiemu, to už áno. Copywriting je super povolanie, no  poriadne náročné a niekedy neskutočne vyčerpávajúce.Chlapec pozerá do mobilu a píše si poznámky
 
Čo robí copywriter
Píše, to áno, ale podstatné je najmä to, čo píše a koľko toho píše. Predstava, že budete pracovať len na textoch, ktoré vás budú nesmerne baviť a navyše ich dostanete zaplatené tak dobre, že vám bude za deň stačiť napísať jeden článok, to je krásna predstava, no je reálna až po naozaj dlhej dobe. Najprv sa musíte v tejto práci vymakať, potom si nájsť dobré zákazky a taktiež sa osvedčiť. Verte mi, tieto veci sa nedejú z večera do rána a ani z v priebehu mesiaca či dvoch. Najprv budete musieť písať veľa a o mnohokrát o veciach, ktoré vás nezaujímajú, nebavia, ba priam umárajú a ktoré sú platené viac než smiešne. Ak vydržíte a budete dostatočne pracovití, jedného dňa sa možno priblížite k tej filmovej predstave o copywriterovi na voľnej nohe.
 
Kedy copywriting zavesiť na klinec
Toto je veľmi dôležitá otázka. Ako dlho bojovať, ako dlho sa snažiť? Rok, dva, tri? Kedy sa uspokojiť s tým, čo presne píšete a koľko za to dostávate financií? Zhrnul by som to asi nejako takto.
 Muž v červenom svetri píše do zošita položenom na stole

  1. Mesačná výplata vám musí stačiť na normálny život.
  2. Ideálne by ste mali zarobiť aj niečo do plusu.
  3. Rok je vrchná hranica toho, do kedy skúšať šťastie. Ak sa vám za tento čas nepodarí zarábať „normálne“ peniaze, skúste šťastie inde. Je dosť možné, že nie ste predurčení na túto  prácu.
  4. Ak ani po roku nebudete písať texty, ktoré vás bavia, aj napriek tou, že budú slušne platené, taktiež sa zamyslite nad tým, či to pre vás má celé zmysel.