To, že supermarkety používajú ťahy na to, aby sme kupovali drahšie a menej výhodné potraviny je všeobecne známa vec. Zhrňme si preto ich praktiky a ušetrime trochu peňazí každým nákupom.

  • Základné potraviny na konci obchodu

Už ste si niekedy všimli ako ďaleko sú od seba mlieko, múka, vajcia a šunka? Presne to je zámerom obchodných centier. Musíte prejsť veľa regálov plných menej podstatných veci. No a tu a tam vás zaujme niečo, čo naozaj nepotrebujete.obchod.jpg

  • Zabudnutý čas

Túto techniku využívajú aj kasína. Schválne do svojich priestorov neumiestňujú hodinky ani okná takže zákazník ľahko zabudne na čas.

  • Stredná polica

Ešte stále platí, že výrobky, ktoré chce supermarket najviac predať sú umiestnené vo výške očí nakupujúceho. Pritom možno niekde na spodnej polici by sme našli rovnako kvalitný výrobok za nižšiu cenu.

  • Spomaľovanie

Aj vám občas prekážajú úzke chodbičky medzi regálmi? Väčšinou sa táto technika používa pri oblečení. Vy sa musíte vyhýbať rôznym pultíkom, figurínam a tisnúť sa cez úzku uličku. Je to práve preto, že supermarket chce, aby ste spomalili a rozhliadli sa okolo.

  • Kompletné outfity

Pre zákazníka je jednoduchšie predstaviť si kombinovateľnosť napr. trička, keď ho vidí na figuríne spolu s nohavicami. Vizuálne atraktívne figuríny preukázateľne lákajú nakupujúcich kupovať oblečenie, v ktorom sú navlečené.nákupní košík.jpg

  • Vôňa a hudba

Cítite sa optimisticky a dobre? To je cieľ obchodníka. Určite sa nevrátite do predajne, kde ste sa cítili zle.

  • Usporiadanie predajne

Všimli ste si, že všetky predajne majú tvar písmena U? Je to preto, aby bol zákazník obklopený tovarom vždy, nech sa postaví kamkoľvek.

  • Malé inovácie

Určite ste to už zažili. Váš obľúbený šampón je zrazu „pre ženy“ a „s kyselinou hyaulrónovou“ a s „kakaukovonebíčkovou vôňou“. A hopsa, cena je zrazu o dve eurá vyššia!