Internet, to samozrejme nie je iba Wikipédia. V súčasnosti v ňom dominujú takisto rôzne typy reklám a webové stránky, e-shopy tých najrôznejších komerčných spoločností. Veľkopodnikateľov aj začínajúcich malo podnikateľov.  Pretože aj menšie spoločnosti a začínajúci podnikatelia sa tu dokážu zviditeľniť, pokiaľ poznajú tie správne online marketingové nástroje.

Užívateľov internetu obklopuje reklama. Viacerí z vás pritom možno zastávajú názor, že je jedno, aký dojem vaša reklama zanechá, hlavne nech je útočná. Samozrejme platená reklama je v marketingu potrebná, ale rozhodne musíme vsadiť aj na prirodzené zviditeľnenie.

lupa, hľadanie

Teda na to, aby sa o vás ľudia dočítali a aby si vás našli prirodzeným spôsobom. Spôsobom, v ktorom vás vlastne nájdu na základe svojich vlastných záujmov o vaše odvetvie a služby, ktoré im viete ponúknuť. Takýto záujem  užívateľov je úprimnejší a teda efektívnejší z hľadiska vytvorenia konverzie. Navyše ak sa cieli na skupiny potenciálnych záujemcov, pravdepodobnosť vzrastu návštevnosti a konverzií na vašom webe je veľmi vysoká.

vyhľavač, prst

Predstavte si, že odkaz na obsah vašej stránky nájdu užívatelia v internetových vyhľadávačoch. Na základe toho, aké do neho zadajú výrazy a kľúčové slová. Vlastne si vás nájdu preto, lebo o konkrétny sortiment služieb prejavujú úprimný záujem a zrejme sú pripravení takisto vytvoriť objednávku.

 
Lenže aby bola takáto návštevnosť z vyhľadávača (napríklad z Google) skutočne účinná, váš web musí držať vysokú pozíciu v organických výsledkoch hľadania. Skrátka aby pred vami neboli odkazy na desiatky iných webov. Musíte byť vpredu a musíte byť vidieť! A práve toto je prioritnou úlohou seo, čiže optimalizácie pre vyhľadávače.
  • Z dosiahnutej pozície následne dokážete ťažiť aj mesiace po tom, ako sa rozhodnete s optimalizáciou skončiť. Vďaka získanej pozícii si vás nájde veľa potenciálnych zákazníkov, ktorým sa k hľadaným výrazom v organických výsledkoch zobrazí na prvých stranách práve váš web!